Základní vzdělávání žáků s LMP se uskutečňuje podle školního vzdělávacího programu Podaná ruka
pro základní vzdělávání s úpravou očekávaných výstupů vzdělávání.
Výchovně vzdělávací práce je zaměřena na 1. stupni na adaptaci žáků na nové prostředí školy, nový styl práce, získávání znalostí a dovedností a upevňování základních hygienických a sociálních návyků.
Základní vzdělávání na 2. stupni je zaměřeno na prohlubování a rozšiřování dovedností, vědomostí a návyků pro pozdější vlastní osobní život a pracovní uplatnění. Je kladen důraz na rozvíjení sociálních a komunikačních schopností a na vytváření praktických dovedností.
Individuálnímu přístupu k žákům slouží podpůrná opatření – snížené počty žáků ve třídách, vypracované individuální plány, asistent pedagoga, kompenzační pomůcky apod.
Cílem základního vzdělávání je:
- podněcovat žáky k logickému uvažování a k řešení problémů
- vést žáky ke komunikaci
- rozvíjet schopnost spolupracovat a respektovat práci ostatních i vlastní
- vést žáky k tomu, aby se projevovali jako samostatné a svobodné osobnosti
- rozvíjet u žáků empatii k lidem prostředí, přírodě
- vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem a kulturám
- učit žáky rozvíjet a chránit fyzické, duševní, sociální zdraví
- pomáhat žákům objevit své schopnosti a reálné možnosti pro další osobní život a pracovní uplatnění